advertentie

dinsdag 30 augustus 2011

Trend Trading

De voorspellingen van gisteren waren goed en alle picks sloten met een goede plus. Tevens heb ik alle trades afgesloten en heeft het account inmiddels een waarde van 261 EUR. Gisteren heb ik puur instinctief en op basis van sentiment gehandeld. Iets dat volledig tegen mijn basis als pokerspeler ingaat. Daarom heb ik me sinds gisteren en vandaag al de hele dag ingelezen in Trend Trading.

Met een aantal basis video's (TrendTrading 1 / TrendTrading 2) heb ik iets meer inzicht gekregen in het interpreteren van een trendlijn en hoe experts kijken naar grafieken van beurshistorie.

In de web-applicatie van Plus500 is het mogelijk om deze SMA indicatoren aan te vinken. In mijn nederlandse versie heten deze het voortschrijdend gemiddelde en kun je deze naar eigen inzicht toevoegen. Ik heb dezelfde opbouw gedaan als in de video met ietwat afwijkende waardes. Een groene indicator voor SMA 30, een rode voor SMA 50 en een blauwe voor SMA 100. Tevens kwam ik bij deze indicatoren nog vele andere mooie termen tegen. Ik ga ze allemaal nog niet gebruiken, maar ze gaan uiteraard allemaal nog onderzocht worden.


Met deze indicatoren toegevoegd aan mijn statistieken ga ik vanavond op zoek naar eventuele trends die ik zou kunnen ontdekken, gebruik makend van de info uit de twee toegevoegde video's. Ik heb al even vluchtig gekeken en merk dat er weinig fondsen zijn die zich hier momenteel goed voor laten lenen, aangezien ik mij even ga houden aan zijn basisprincipes welke goed worden uitgelegd in de video's.

De echte basis is trouwens prima te vinden in dit e-book, welke ik ook maar even heb uitgeprint; Forex voor beginners. link. Vanavond dus een studie-avondje! Vandaag wordt er niet gehandeld.

(stand account 261 EUR)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten